kinas.info
Filmų duomenų bazė Aktorių duomenų bazė Režisierių duomenų bazė
Ieškoti kinas.info paieškoje Ieškoti svetainėje www.kinas.info su "Google"
Ieškoti kinas.info paieškoje Ieškoti svetainėje www.kinas.info su "Google"
Visų Lietuvoje rodomų filmų tikslus seansų laikas
Naujienos iš kino pasaulio
Artimiausių premjerų tvarkaraštis
KINAS.INFO bendradarbių filmų recenzijos
Naujausių DVD apžvalga
Geriausi filmai, aktoriai ir režisieriai
KINAS.INFO konkursuose laimėkite prizus!
Diskutuokite KINAS.INFO klube
Atnaujinkite informaciją apie filmą!
Apokalipto
Apokalipto
Apocalypto
Veiksmo / Nuotykių / Drama
8.4 / (Balsavo: 1061)
 

 

Režisierius:
Mel Gibson

Aktoriai:
Dalia Hernandez
Mayra Serbulo
Gerardo Taracena
Raoul Trujillo
Rudy Youngblood
Shelby Young

Premjera: 2006

Pastatyta: Meksika / JAV

Filmo trukmė: 139 min.

Lietuvoje nuo: 2006-12-22

Kino studija: Icon Entertainment

Platintojas: ACME

Sužinokite kada filmas buvo rodomas

 
Marijus Kulvietis:
Naujus Melo Gibsono darbus smagu žiūrėti, nes žinau, kad juose nebus paisoma įgrisusių politkorektiškumo reikalavimų. Netikiu, kad padūkęs australas tyčia nori įžeisti žydus, seksualines mažumas ar indėnus. M.Gibsonas vis dar Pašėlęs Maksas ir Mirtino Ginklo idealistas, tik persėdęs iš aktoriaus darbo vietos į režisieriaus kėdę. Jo sėkmė režisūroje ta pati - maniakiškas atsidavimas galutiniam tikslui. Jis stengiasi sukurti tobulą reginį.

“Apokalipto” - toks pat nuotykių atrakcionas, kaip kažkada neleidusi nuobuodžiauti “Mad Max” trilogija. Kritika persistengė veiksmo filmų žvaigždę pavadindama intelektualu. “Kristaus kančia”  – toks pat tobulas vizualus efektas, kaip ir kiti jo kūriniai. Pastarojo triumfą sąlygojo du faktai. 1) Kino studijoms pabijojus rizikuoti, režisieriui teko investuoti savo pinigus. Tai prilipdė jam neholivudinio autoriaus etiketę. 2) “Kristaus kančia” pavaizdavo tai, ko iki šiol nedrįso kiti kūrėjai. Todėl visai neintelektualus, bet tikrai originalus pasakojimas blykstelėjo “rimto” kino repertuare.

“Apokalipto” grąžina paprastą tiesą. Melas Gibsonas – puikus kinematografininkas, darboholikas. Tik nereikia laukti iš jo filosofinių dramų ar kažko labai sudėtingo. Tuomet nebus nusivylimų.

Anonsai  meluoja. Jie skelbia: “Melas Gibsonas ėmėsi kurti ketvirtąjį savo filmą, kuriuo mėgins šiuolaikinei visuomenei priminti mažai kam žinomus ir greitai pamirštus istorinius faktus apie indėnų civilizaciją.” Neteisingą teiginį paneigia citata iš “N.Y.Observer”: “Filmas pasakoja apie tautą, kurios niekas niekada negirdėjo. Jame šnekama kalba, kurios niekas nesupranta.”

Pasakojimo centre išgalvota taiki indėnų gentis, kurią užpuola karingi majai. Jie sunaikina kaimą ir paima į nelaisvę būrelį vietinių vyrų, tarp kurių ir pagrindinis filmo herojus - jaunas medžiotojas Jaguaro Letena. Belaisvių likimas nepavydėtinas: juos aukoja dievams, išplėšdami širdis ir nukapodami galvas. Keletą pasilieka kruviniems žaidimams. Paleidžia ir medžioja.

Jaguaro Letena, kaip ir daugelis Melo Gibsono mylimų personažų, ištikimas savo šeimai, namams, moteriai. Prisimindamas duobėje paslėptą nėsčią mylimąją, jis atranda jėgų pabėgimui. Prasideda ilga odisėja per džiungles. Jį persekioja nuožmūs majų kariai. Daugiau nei 50 minučių ekrane matome gaudynes su įvairiais egzotiškais prieskoniais. Akių nuleisti nebus kada...

Dabar suprantame, kodėl amerikiečių kritikai minėjo dvejas nesuprantamas kalbas.
Viena - tai išgalvotos genties, kurioje gyveno jaunuolis, pravarde Jaguaro Letena. Kita - užpuolikų majų. Tikri majų palikuonys, gyvenantys šiandieninėje Gvatemaloje pyko ant Melo Gibsono, kad “Apokalipto” jų protėvius ekrane privertė kalbėti ne originaliu dialektu. Universitetų profesoriams teks nusivilti. “Apokalipto” - pirmiausia nuotykių filmas. Nesuprantami dialogai - viena iš egzotiško kino priemonių, neturinti pretenzijų į istorinę tiesą. Tokių priemonių daug. Jų pagalba Melas Gibsonas padarė labai įdomų Holivudinį reginį. Jame galioja visos sapnų fabriko tradicijos - tiksliai apskaičiuota dramaturgija, emocijos, spalvos, replikos, humoro ir žiaurumo proporcijos. Pagrindinė schema labai paprasta ir patikrinta. Panaši į “Rembo.Pirmojo Kraujo” ar “Kalnai turi akis”. Įžanga - ilgos gaudynės - finalas. Tik pagrindinį herojų medžioja ne mutantai, o senovės majai, kurie irgi neatsisakydavo kanibalizmo. Pagrindinis filmo herojus, išgyvenęs daugelį išbandymų, grįžta į savo šeimą. Už kadro lieka dvi civilizacijos. Nykstanti Amerikos žemyno ir ateinanti europietiškoji. Argi ne Holivudinis “happy endas” su šeimos vertybių išaukštinimu?

Aš nenoriu teigti, kad “holivudinis”=”blogas”. Metų pabaigoje mes pamatėme bene geriausią 2006-ųjų pramoginį veiksmo filmą, tik Kalėdų išvakarėms šiek tiek žiauroką. Melo Gibsono potraukis natūralizmui neleidžia rekomenduoti “Apokalipto” visai šeimai. Palieku tėvams spręsti ar palikti vaikus prie “GTA: San Andreas“ žaidimo ar pasiimti kartu į kino teatrą.

Intelektualams Melas Gibsonas irgi paliko keletą užuominų apmąstymams. “Apocalypto” graikų kalboje reiškia ne pabaigą, o pradžią. Filme nepamatysime anonsuose irgi klaidingai žadėtų scenų kaip ispanų konkistadorai naikina indėnų gentis. M.Gibsonas dėmesį sutelkia Jaguaro Letenos akimis parodytai žiauriai majų visuomenei. Tik finale trumpai parodo artėjančius ispanų laivus. Majų visuomenė buvo labai išsilavinusi. Kita vertus, majai buvo visiškai laukiniai, nes tikrai aukojo žmones dievams, plėšė belaisvių širdis, kapojo galvas. Majų piramidės pastatytos ant nužudytų vergų kaulų. Civilizacija majus pavertė  sadistais. Jų kultūra išsigimė. Gibsonas primena mums seną tiesą apie “brandą su pūvimo požymiais”. Tokių kultūrų išsigimimas ir neišvengiamas žlugimas ne kartą buvo meno  objektu. Neapsiriksite prisiminę ir F.F.Kopolos “Apokalipsę”. Senovės majų visuomenė pasmerkta išnykti. Ypatingai nesupratusiems skirta filmo pradžioje pateikta epigrafa: “Didi civilizacija negali būti užkariauta iš išorės, kol nesunaikina savęs iš vidaus”.

O kokios civilizacijos pradžią turi omenyje režisierius? Ateinančios krikščioniškos - europietiškos? Tikriausiai. Tačiau “Pašėlusio Makso” ir “Narsios širdies” simpatija - laisvo žmogaus pusėje. Medžiotojas Jaguaro Letena laikinai grįžta į džiungles su savo šeima.
Šaukdamas užpuolikams: “Tai mano miškas. Mano tėvas jame medžiojo. Aš jame medžioju. Mano vaikai jame medžios.” Tai ir yra Melo Gibsono mėgstamas herojaus tipas. Jo išnykimo problema režisieriui svarbesnė už bet kokią civilizaciją.
Marijus Kulvietis
 
Vardas:
Slaptažodis:
prisiminkite mane
 
 
 
  
  1. 
 
169 107
  2. 
 
46 792
  3. 
 
24 870
  4. 
 
24 343
  5. 
 
21 493
Pelningiausių savaitgalio filmų TOP-20
 
Šiandien gimtadienius švenčia 46 asmenys:
Josh Duhamel (46 m.)
David Moscow (44 m.)
D.B. Sweeney (57 m.)
Gary Grubbs (69 m.)



Sužinokite daugiau apie KINAS.INFO projektą Susipažinkite su KINAS.INFO darbuotojais Dirbk kartu su KINAS.INFO Reklama KINAS.INFO portale KINAS.INFO kontaktai Privatumo sąlygos, apsiribojimas nuo teisinės atsakomybės