kinas.info
Filmų duomenų bazė Aktorių duomenų bazė Režisierių duomenų bazė
Ieškoti kinas.info paieškoje Ieškoti svetainėje www.kinas.info su "Google"
Ieškoti kinas.info paieškoje Ieškoti svetainėje www.kinas.info su "Google"
Visų Lietuvoje rodomų filmų tikslus seansų laikas
Naujienos iš kino pasaulio
Artimiausių premjerų tvarkaraštis
KINAS.INFO bendradarbių filmų recenzijos
Naujausių DVD apžvalga
Geriausi filmai, aktoriai ir režisieriai
KINAS.INFO konkursuose laimėkite prizus!
Diskutuokite KINAS.INFO klube
Atnaujinkite informaciją apie filmą!
Prancūziškas tranzitas
Prancūziškas tranzitas
La French
Kriminalas / Trileris / Veiksmo
0 / (Balsavo: 0)
 

 

Režisierius:
Cédric Jimenez

Aktoriai:
Jean Dujardin
Gilles Lellouche
Céline Sallette
Mélanie Doutey
Benoît Magimel
Guillaume Gouix
Bruno Todeschini
Féodor Atkine
Moussa Maaskri
Pierre Lopez

Premjera: 2014

Pastatyta: Prancūzija

Filmo trukmė: 135 min.

Lietuvoje nuo: 2015-06-19

Kino studija: Gaumont

Platintojas: Top Film Baltic

Sužinokite kada filmas buvo rodomas

 
Marijus Kulvietis:
1970-ieji metai. Marselio miestas jau ne pirmą dešimtmetį yra pasaulio heroino sostinė. Jūros keliu čia yra tiekiamas opiumas iš Turkijos. Iš jo pogrindinėse laboratorijose chemikai sintetina heroiną . Paskiau ta pačia jūra eksportuoja jį į JAV.

Tokia biznio schema visam pasauliui buvo žinoma „french connection“ pavadinimu. Valdžia šiam šešėliniui verslui nieko negalėjo padaryti. Arba nenorėjo.  Šešėliniam verslui dirbantys nusikaltėliai kažką nužudydavo, o kažką papirkdavo.

Šiuo laikotarpiu teisėją Pjerą Mišelį, dirbusį su nepilnamečiais netikėtai pervedė į organizuoto nusikalstamumo skyrių. Reikėjo naujo, energingo žmogaus kovai su mafija. Realiame gyvenime ir jį vaizduojančiame naujame filme teisėjas Mišelis iš tikro labai aistringai pradėjo kovą su narkotikų prekiautojais. Jis buvo nepaperkamas ir garsėjo radikaliais metodais. Dažnai jis nusižengdavo savo darbo etikai ir neturėdamas įrodymų visokiais būdais sodino narkotikų biznio veikėjus. Tačiau jam niekaip nepavyko rimtai apkaltinti visiems žinomo Marselio nusikaltėlio autoriteto Gaetano Zampa. Būtent šis Marselio gangsteris aktyviai vadovavo narkotikų prancūziškam tranzitui.

„French connection“ kine  

Prancūzai porą sykių bandė perkelti šią tikrą istoriją į kino ekranus. Arčiausiai tiesos apie teisėją Mišelį buvo režisieriaus  Philippe Lefebvre kriminalinė drama “La juge” (“Teisėjas”), pastatyta  1984-ais metais ir parodyta buvusioje SSSR. Tame tarpe ir Lietuvos kino teatruose. Teisėją Mišelį tuomet ekrane įkūnijo prancūzų kino legenda Jacques Perrin. Tačiau režisierius  Philippe Lefebvre  ir jo filmas atitiko labai vidutinius kino standartus ir niekam ilgai neįsiminė.

Kur kas daugiau viso pasaulio dėmesį į narkotikų tranzitą iš Marselio uosto atkreipė amerikiečio Williamo Friedkino šedevras “The French connection”.  Tiesa, jo veiksmas vyko Amerikos gatvėse, o Prancūziją rodė tik trumpuose epizoduose. Net pagrindinį prancūzų narkotikų tiekėją, režisieriaus pageidavimu, suvaidino ne šios šalies aktorius, bet ispanas Fernando Rey.

Užtat šio filmo tęsinyje “French connection 2”, kitas geras režisierius Johnas Frankenheimeris visą veiksmą jau perkėlė į Prancūziją ir konkrečiai į Marselio miestą. Čia atvykęs aktoriaus Gene Hackmano herojus bandė surasti vietinį mafijozą, organizuojantį narkotikų siuntas į jo gimtą Ameriką.  Šiame filme Johnas Frankenheimeris puikiai perteikė Marselio uosto dvasią. Autentiškai parodė narkotikų verslo užkulisius su kruopščiai atkurtom smulkmenom, autentiška aplinka. Filmo autorius puikiai perteikė paradoksalų miesto veidą. Iš vienos pusės pietų saulė, jūros kvapas. Iš kitos-pogrindiniai fabrikai niūriuose užkampiuose ir pigūs viešbučiai, lindynės.

   Naujausia versija  

Naujo filmo "Prancūzų tranzitas" režisierius Cedric Jimenez pats gimė Marselyje kaip tik tuo laikotarpiu, kai vyko filme vaizduojami nutikimai. Jo kūrinyje daug saulės. Priešingai, negu įprasta “policijos filmams”, daugiausia veiksmo vyksta ne naktį, bet dienos šviesoje. Heroino eksportas rodomas, kaip biznis, kurį vykdo gerai pagal 1970-ųjų madą apsirengę žmonės. Juos supa gražios moterys ir pavyzdingi vaikai. Niekas nuo nieko nesislepia. Pagrindiniai teisėjo Mišelio mūšių laukai, ne gatvėse, bet savo paties teisingumo departamente, kabinetuose. Čia reikia paaiškinti, kad prancūzų sistemoje teisėjas yra žymiai labiau įtrauktas į policijos tyrimą, nei kituose teisėtvarkos sistemose. Veiksmo filme nedaug. Jį kompensuoja charakteriai ir nostalgiškai įdomus istorinis kontekstas.

Filmo veiksmo kontekstas autoriui aiškiai svarbus . "Prancūzų tranzite” yra į ką pažiūrėti ir ko paklausyti. Seni automobiliai ir motociklai, akiniai nuo saulės ir odinės striukės, tvirti vyrai, kurie anuomet buvo pašėlę nuo savo idėjų ir jų gražios moterys. Beje, teisėjas Mišelis ir jo oponentas Zampa tikrai savo populiarumu prilygo roko žvaigždėms.
Tartum mėgdžiodamas M.Scorsezes “Gerus vyrukus”, Cedric Jimenez savo filmą pripildo populiariausiais to laiko muzikos hitais. Skamba Blondie ir Serge Gainsbourg. Emocionalioje scenoje banditas Zampa prišoka prie didžėjaus pulto savo įspūdingoje diskotekoje ir keikdamasis išjungia Kim Wilde plokštelę.

Kalbant apie pagrindinius du filmo charakterius, tenka pripažinti, kad nežiūrint emocionalios įtampos, jiems vistik pritrūksta dramos gylio. Teisėją Mišelį suvaidinęs  Jean Dujardin su režisieriaus pagalba įneša schematiškam vaidmeniui ironijos. Vienintelis triukas, ką režisierius sugalvojo pagrindiniam personažui-jo buvusi aistra(priklausomybė) pokeriui. Taip mes lyg prilyginam jo atkaklų banditų persekiojimą ir net stebėtiną neatsargumą dėl savo paties gyvybės kortų lošimo azartui, kuomet vieno lošimo metu viskas statoma va bank.
Gana tiesmukas palyginimas. Bet net ir tokio meninio sprendimo neturi teisėjo oponentas-gangsteris Zampa, kurį suvaidino nemažiau populiarus prancūzų aktorius Gilles Lellouche. Jis labiau panašus į “Krikštatėvio” personažus, kurie viską darė savo šeimos labui. Zampa buvo italas ir iš tiesų būtų keista, jei būtų kitaip. Šiandien Zampa vaikai duoda interviu ir su meile kalba apie savo tėvą bei jo veiklą.

Zampa ir teisėjas Mišelis vaizduojami, kaip dvi skirtingos vienos monetos pusės. Daugelis pelnytai čia įžvelgs gana aiškią Michaelo Manno “Heat” citatą, kurioje DeNiro banditas ir Al Pacino policininkas drauge gėrė kavą. Negalima apkaltinti prancūzo plagijavimu, nes jis samoningai pakartoja teisėjo ir bandito susitikimą. Tik kitaip sudėlioja akcentus.

Teisėjas teigia, negerbiantis savo priešininko, jo nebijantis ir taip net sukelia Zampa pagarbą. Jokių bendrų kavos gėrimų tarp jų negali būti. Vistik autoriaus pozicija aiški. Jis simpatizuoja stipriems personažams, kurie nebijojo tais laikais gyventi pagal savo pasaulėžiūrą. Tokia nostalgija kiek banaloka. Bet filmas žiūrisi gražiai. Bent jau viduržemio jūros fonas jame.
Marijus Kulvietis
 
Vardas:
Slaptažodis:
prisiminkite mane
 
 
 
  
  1. 
 
169 107
  2. 
 
46 792
  3. 
 
24 870
  4. 
 
24 343
  5. 
 
21 493
Pelningiausių savaitgalio filmų TOP-20
 
Šiandien gimtadienius švenčia 36 asmenys:
Omar Epps (44 m.)
Kathryn Hahn (43 m.)



Sužinokite daugiau apie KINAS.INFO projektą Susipažinkite su KINAS.INFO darbuotojais Dirbk kartu su KINAS.INFO Reklama KINAS.INFO portale KINAS.INFO kontaktai Privatumo sąlygos, apsiribojimas nuo teisinės atsakomybės